Publikationen zum Progress Test Medizin

Sie befinden sich hier:

Ergebnisse filtern

Ergebnisse 1 bis 10 von insgesamt 16

  • Schauber, S. K., Hecht, M., Nouns, Z. M., Dettmer, S.


    On the role of biomedical knowledge in the acquisition of clinical knowledge

    Medical Education 2013; :1223–1235.
  • Schauber, S. K., Hecht, M., Nouns, Z. M., Kuhlmey, A., Dettmer, S.


    The role of environmental and individual characteristics in the development of student achievement: a comparison between a traditional and a problem-based-learning curriculum

    2015;
  • Arnold, L., Willoughby, T.L.


    The Quarterly Profile Examination

    Academic Medicine 1990; 65(8):515-516.
  • Blake, J. M., Norman, G. R., Keane, D. R., Mueller, C. B.


    Introducing progress testing in McMaster University´s problem-based medical curriculum: psychometric properties and effect on learning

    Academic Medicine 1996; 71(9):1002-1007.
  • Burger, W., Dudenhausen, J.W., Kiessling, C., Scheffner, D., Wilke, A.


    Reform des Medizinstudiums: Positive Erfahrungen an der Charité Berlin

    Deutsches Ärzteblatt 2003; 100(11):C551-C554.
  • McHarg, J., Bradley, P., Chamberlain, S. Ricketts, C., Searle, J., McLachlan, J. C.


    Assessment of progress tests.

    Medical Education 2005; 39:221-227.
  • Albano, M. G., Cavallo, F., Hoogenboom, R., Magni, F., Majoor, G., Manenti, F., Schuwirth, L, Stiegler, I., van der Vleuten, C.


    An international comparison of knowledge levels of medical students: the Maastricht Progress Test

    Medical Education 2006; 30(4):239-245.
  • Osterberg, K., Kölbel, S., Brauns, K.


    Der Progress Test Meidizin: Erfahrungen an der Charité Berlin.

    ZMS Zeitschrift für Medizinische Ausbildung 2006; 23(3):62-66.
  • Brauns, K., Nouns, Z. M.


    Der Progress Test Medizin

    ZeE Publikationen - Reihe empirische Evaluationsmethoden 2006; 10:57-68.
  • Hanfler, S.


    Gewichtung von Multiple-Choice-Antworten anhand der Sicherheit: zur Validität des Konfidenz-Testing-Ansatzes

    Unveröffentlichte Diplomarbeit - Institut für Psychologie, Humboldt Universität zu Berlin 2007;

Ergebnisse 1 bis 10 von insgesamt 16